NEW YORK 2011

New York, New York... Hur ska man beskriva New York? Fantastiskt. Eller, det beror på vad man är för människa och vad man gillar att göra, men detta passar verkligen mig.

För ungefär en vecka sedan, på lördag morgon, åkte vi till Landvetter för att checka in oss och väskorna för att sedan åka vidare till London där vi skulle byta plan. Väl i London började vi orientera oss fram i världens näst största flygplats. Vi hade bara några timmar på oss att checka in och hoppa på planet. Och det klarade vi, som tur var.

När vi kom fram till New York var det lite mulet, men fortfarande välidgt varmt. Vi tog taxin till vårt hotell i New Jersey, LaQuinta, där vi rusade in i vår svit och slängde oss i sängarna. Vi hade nämligen fått leva om dygnet (det ligger 6 timmar efter). Men nyfikna som vi var tog vi bussen till NYC och började utforska staden. Det var som att kliva in i en film. Taxibilar tutandes överallt, folk springandes på gatorna och miljoners affärer överallt. Den kvällen gick vi upp i Empire State Building, New York's högsta byggnad. Väldigt mäktigt! Fast kylan strök sig in över staden så vi åkte tillbaka till hotellet och sov.

Det finns så himla mycket att göra i New York. Folk kanske bara tänker på shopping, men åh nej, det är så mycket mer. Självklart finns det otroligt mycket shopping där, men man får ju inte glömma sevärdigheter. Frihetsgudinnan, alla höga byggnader, Ground zero, muséer, Broklyn Bridge, Central park m.m. Sen blev det ju en hel del shopping också.

Jag uppfattade NY på ett annat sätt innan jag kom dit, så jag tror verkligen man ändrar uppfattning när man verkligen är där. Detta var en underbar resa och jag kommer aldrig glömma den. Så ni som funderar på att åka till New York, gör det! Rekommenderar det starkt. Speciellt om man vill köpa converse och väskor. Converse kostar mellan 250-400 kronor och märkesväskorna brukar också ha lägre pris än i Sverige. Annars är priser på kläder osv samma som i Sverige ungefär.

Skrev ju tidigare att jag inte orkade lägga in bilder idag, MEN jag kan lägga in några iallafall. De bästa bilderna är på mammas kamera, typ kvällar i Time Square. Dem lägger jag in senare. Men här har ni några från min kamera iaf! :)

i ♥ mat i luften! man får ju mat 24/7 och det är alltid så gott... detta var frukosten på flyg 1 till london!


framme på london heathrow & en fika på starbucks. favoritcafét! fanns på nästan varje gata i ny


sen hoppade vi på flyget till usa! och självklart är det bästa med flygen tv-skärmarna. denna gången fanns hur många filmer som helst, låtar, spel, serier m.m. så man kunde kolla på vad man ville nästan!


första kvällen, broadway.


papi o mami på broklyn bridge här om dan





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0